הגב התחתון כואב? נסו עיסוי!

לו היו עושים משאל מייצג בקרב האוכלוסייה בשאלה: "היכן אתה חש כאבים בתדירות הגבוהה ביותר"? סביר מאוד שהגב התחתון היה ממוקם בצמרת רשימת התשובות. ואכן, כמה אנשים מסביבכם יכולים להעיד, שמעולם לא סבלו מכאבים באזור רגיש זה? מעטים, אם בכלל… מדוע אזור זה מועד כל כך לפורענות? הסיבות האפשריות לכך רבות ומגוונות: החל בהרמת משאות כבדים הגורמת לעומס מצטבר רב על אזור זה, עבור דרך יציבה לקויה ופעילות ספורטיבית מאומצת (אך ישיבה ממושכת על הכיסא, בתנוחה לא נכונה, תזיק לכם אף היא!…), וכלה בשחיקה של חוליות עמוד השדרה התחתונות. וכמובן, זוהי רשימה חלקית בלבד…

ואם אכן סבלתם מכאבי גב תחתון, בוודאי שמתם לב לעובדה, שמדובר באחד מסוגי הכאבים הטורדניים ביותר שיש. לא משנה איזה תיאור תתנו לו – תסכימו שמדובר במשהו שמגביל מאוד את שגרת חייכם. לפעמים תתקשו לעמוד זקופים ולפעמים תיאלצו לוותר על ימי עבודה יקרים. וכאן, נשאלת השאלה – אז מה עושים?

ובכן, ישנם אנשים הנאלצים ליטול משככי כאבים, בתקווה שעם הזמן הכאב יחלוף מעצמו. ישנם כאלה, שיתמקדו בשינוי אורחות חיים ומן העבר השני – יהיו גם כאלו אשר יבחרו להמשיך עם חייהם כפי שהם, בלא כל שינוי (ובכך ייקחו על עצמם הימור גדול ומסוכן למדי). אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון ומשתוקקים למצוא את ה"משהו הזה" שייתן לכם את ההקלה שאתם כה חפצים בה, כדאי שתשקלו לתת צ'אנס לעיסוי מקצועי ומיומן. בין אם המדובר בעיסוי שוודי, תאילנדי או עיסוי ספורט, לעיסוי יש מה להציע לכם. וחוץ מזה, כמובן, זה גם מפנק מאוד. ומתי אנחנו הכי משתוקקים לפינוק? נכון, כשכואב לנו…

פעולת העיסוי עשויה לעזור לטיפול בכאבי גב תחתון באמצעות שני מנגנונים עיקריים. ראשית, היא פועלת באופן נקודתי על האזור ובאותה עת, מרפה וגם מחזקת אזור זה. השרירים, הגידים, רקמות החיבור ועוד – כולם מקבלים הזדמנות להשתחרר מאותו מצב עומס "כרוני" בו הם שרויים, כמו גם להתחזק. שנית, חשוב לזכור כי פעולת העיסוי עוזרת לחזק את הגוף בכללותו ובכך, מסייעת לו לזרז את תהליך החלמתו מבעיות שונות, המלוות אותו, כדוגמת: כאבים בגב התחתון. במילים אחרות, לגופנו יש מנגנון ריפוי משוכלל למדי, ובאמצעות העיסוי אנו יכולים לעודד את פעולתו.

ואיזה סוג עיסוי יתאים לנו ביותר? התשובה לכך תלויה בסיבות, שגרמו לכאבי הגב התחתון שלכם, וכן בהעדפתכם האישית. לדוגמא, באם הכאבים נגרמו על רקע פעילות ספורטיבית מאומצת, שהביאה למתיחת שרירי הגב התחתון, מוטב שתנסו עיסוי ספורט, המתמקד בטכניקות אשר מפחיתות מתח שרירים ועוזרות בהרפייתם. עיסוי זה מיועד במיוחד לאלו העוסקים בפעילות מאומצת. מצד שני, אם הכאבים נגרמו כתוצאה מעומס יומיומי מצטבר ובנוסף – יש לכם חיבה ליוגה, מוטב אולי שתנסו את העיסוי התאילנדי, המשלב טכניקות מסורתיות של עיסוי בשילוב תנוחות המזכירות את אלו של עולם היוגה. מרגישים כאבי שרירים כרוניים בגב התחתון? ייתכן שתעדיפו את עיסוי הרקמות העמוק, המיועד לטפל במכאובים "עתיקי יומין" כגון אלו, באמצעות פעולתו המקיפה. בכל מקרה, חשוב מאוד לברר עם הרופא המטפל את הסיבה האמיתית לכאבי הגב התחתון שלכם, בטרם תחליטו להיעזר בשיטת טיפול זו או אחרת.

ולסיום, מעודד לדעת, כי במחקר שנערך באחרונה בארה"ב בקרב 400 אנשים הסובלים מכאבי גב תחתון, נמצא כי קבלת עיסוי באופן רציף, אחת לשבוע, במשך 10 שבועות, הפחיתה באופן משמעותי את תחושת הכאב של אותם אנשים – ולעיתים אף העלימה אותו לגמרי! במידה ולא תנסו עיסוי בספא תל אביב שלנו, איך תדעו?

הזמנת ספא מומלץ מבצעי ספא
השאירו פרטים ונחזור אליכם