עיסוי ספורטאים

עיסוי ספורטאים הפך להיות חלק בלתי נפרד משגרת החיים של רבים, העוסקים בפעילות מאומצת. עיסוי שכזה עשוי להעניק לגופכם יתרונות פיסיולוגיים ונפשיים ואף לעשות את ההבדל, שבין הצלחה יתרה בפעילות המאומצת בה אתם עוסקים ובין פציעות וכאבים טורדניים, אשר יגבילו אתכם. לכן, אם אתם עוסקים בפעילות שכזו באופן קבוע, כדאי שתעניקו לגופכם עיסוי בתדירות הרצויה. כך, תוכלו להנות באופן קבוע מה"בונוסים" המשמעותיים שהוא יעניק לכם.

עיסוי ספורטאים יותאם לכל אדם באופן אישי. המטפל ייקח בחשבון את סוג הפעילות אותה אתם מבצעים, תדירותה ונתונים אחרים. המטרה בעיסוי שכזה היא גם להבטיח שתהיו ב"טופ" מבחינת הביצועים הגופניים שלכם, וגם להפחית מהעומס המצטבר ולצמצם באופן משמעותי את הסיכון לבעיות נפוצות, כגון: כאבי שרירים, פציעות, שרירים תפוסים ועוד. ככל שאנו מאמצים יותר את גופנו העומס עליו הולך וגובר. עומס זה מגביר את הסכנה לגרימת נזקים לגופנו, אשר עלולים למנוע מאיתנו מלעסוק בפעילות הגופנית אותה אנו רגילים לעשות.

סוג זה של עיסוי מתבסס בדרך כלל על שילוב תנועות יסודיות מהעיסוי השוודי ביחד עם תנועות, שנלקחו מטכניקות טיפול נוספות, כגון: שיאצו.
עיסוי זה מיוחד גם בכך שהוא מתמקד, בין השאר, באותן נקודות מפתח בגופנו (Trigger points) האחראיות לרבים ממכאובי גופנו. מגוון האלמנטים מסייע למטפל המיומן להעניק לגופכם את הטיפול הטוב והמדויק ביותר בעבורו. בדרך זו אתם נותנים לגופכם את הטיפול התחזוקתי שהוא כה צריך: לפני הפעילות הגופנית, לאחריה, ובמרווחים שבין פעילות מאומצת אחת לשנייה.

בין שאר היתרונות כדאי לציין את העובדה, כי העיסוי מסייע מאוד להחזיר את הגמישות לאותם שרירים, אשר נעשו מתוחים מדי ו"מותשים" על רקע הפעילות הספורטיבית המאומצת. הוא גם גורם להגברת הפעילות המטבולית בתאי השריר. בדרך זו אנו מאפשרים להם הזנה טובה יותר ויכולת לסלק רעלים, שהצטברו בהם בזמן הפעילות הספורטיבית. כך השרירים מקבלים אפשרות להתאושש במהרה מהמאמץ ולהיות במצב תפקודי טוב בהרבה לקראת הפעילות הבאה.
בדרך זו אנו גם מצמצמים באופן משמעותי את הסיכון, כי נרגיש את אותם כאבי שרירים, המהווים את הבעיה הנפוצה ביותר בקרב ספורטאים לאחר ביצוע הפעילות. למעשה, עיסוי המותאם לספורטאים מעניק לכם הכל ב"חבילה אחת" – יותר גמישות, פחות עייפות ופציעות, אפשרות להביא לידי ביטוי את מלוא יכולתכם הספורטיבית וסיבולת משופרת. הכל כמובן בתנאי שאתם דואגים לשלבו בתדירות הראויה בשגרת החיים הספורטיבית שלכם.

אז מתי הכי כדאי לפנק את עצמנו עם עיסוי שכזה? חשוב לתת לגופנו את האפשרות להנות מיתרונות העיסוי לא רק בסמוך לסיום הפעילות הגופנית. מומלץ לשלב את העיסוי, מעת לעת, גם כחלק משגרת החיים וכהכנה לקראת הפעילות הספורטיבית הקרובה. בדרך זו, למשל, הוא יוכל לסייע במתיחת השרירים המתאימים כהשלמה לאימון הרגיל ולתת להם "זריקת מרץ" ואנרגיה נוספת. חייהם של ספורטאים רבים מאופיינים גם ברמות מתח נפשי גבוהות והעיסוי הוא דרך מצוינת להפחית אותן. בתגובה לפעולת העיסוי גופנו משחרר אנדורפינים והתרכובות הללו תורמות לא רק להרגשה נפשית טובה יותר, אלא גם עוזרות להפחית כאבים בגופנו.

לסיום, חשוב להדגיש, כי עיסוי זה מתאים גם לאנשים שאינם ספורטאים, הנוהגים לאמץ את גופם באופן קבוע. למשל, אנשים שעבודתם גורמת להם למאמץ פיזי משמעותי. גופם של אנשים אלו נמצא בסיכון גבוה לפציעות ועיסוי שכזה עשוי לסייע להם מאוד "להקדים תרופה למכה". כך הם יוכלו גם לשמור על גופם וגם להימנע מפציעות מיותרות ומאובדן ימי עבודה חשובים.

הזמנת ספא מומלץ מבצעי ספא
השאירו פרטים ונחזור אליכם